Alla inlägg den 18 mars 2012

Jag har svårt för att lyssna på matte när det finns fårskallar i närheten. Men det är ganska svårt även när katten Knas är i närheten. De uppför sig olika, men ett bra sätt att få fart på dem är att nypa till dem lite. Matte är dock inte helt överens om det, men hon har lite andra intressen än jag...Jag tycker det är kul när det händer nå't och det gör det om man nafsar i hasorna på ett får - eller en katt för den delen,. Får har en tendens att sprätta iväg, och det blir inte alltid jättebra;). Det är därför jag inte får vara lös i närheten av får ännu... Hemma är jag dock lös inomhus (tack och lov), men det är jättesvårt att hålla sig från att försöka få igång katten så det händer nå't, men Katten Knas sätter sig ofta ner när jag kommer väldigt nära, och det händer att han slår mig HÅRT över nosen och han ler åt att det är jag som får skäll. Men nu har matte satt i system att träna med mig, med katten som störning, och detta är svååårt. Hon vill att jag ska lägga mig ner när kattskrället kommer, eller sätta mig o sitta still tills hon säger nå't annat... De gånger vi möts utan att matte är med kan jag dock inte låta bli... Jag gör ett skutt mot honom och slår tassarna i golvet bakom honom och då brukar han flyga upp. Då gäller det att vara beredd för han har vassa klor om han kommer åt en... Men jag är också snabb, så jag hinner ofta undan:)) Knas tycker också att det här är en ganska kul lek, så han retas med mig och går långsamt och jättenära mig så ofta han kan. Och inte är han rädd för mig i alla fall...Kattsnappar-Koy

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards