Alla inlägg den 11 mars 2012

I morse var vi ute och spårade för första gången i år. Superkul och oj, vad trött jag blev! Matte lade två ganska korta spår medan vi fick ligga tysta (nåja, nästan i alla fall) och vänta. Jag fick börja, och det tog en liten stund innan jag kom ihåg - nosen i backen...visa matte när man hittar saker... Okej då, jag tar upp den första, resten kan du ta själv. Jag har fullt upp med att spåra! Sedan var det farbror Abbes tur, och då ville matte att jag skulle vila under tiden. Men det är svårt, tycker jag. Jag vill också vara med! Men jag får mycket beröm när jag ligger tyst o väntar, så okey då. Det svåraste är att ligga still o titta på när de leker - utan mig. Två spår var fick vi och två vilopauser var, då vi förväntades ligga tyst och stilla i skogen. Matte påstår att det är nyttig träning, men jag fattar inte riktigt hur hon menar. Hur kan det vara nyttigt att inte göra nå't? Sedan gick vi ner till fotbollsplanen vid sjön och där gömde matte fyra saker för oss att leta upp - men jag orkade bara en, sedan fick Abbe fixa resten. Så gick vi koppelpromenad hem och sedan sov jag sött i flera timmar medan matte gjorde sig av med husets alla kattungar som plötsligt flyttat in. Undrar varför jag inte sett dem komma... I kväll har vi varit på agilityträning i ridhuset o jag fick som vanligt träna på att hålla mig lugn. Ett par starter hann vi med också, men sedan var det mest Abbe som fick träna. Nu är jag i alla fall jättetrött o ska gå o sova. Natti natti. Koy

Krasch! Oj, hoppsan! Jo matte, jag tänkte spela godisspelet du vet - det där som är gjort för hundars aktivering - och eftersom du inte fattar när jag tjatar på dig tänkte jag hämta det åt oss. Jag lyckades flytta grejerna du ställt ivägen framför bokhyllan. Men det trillade.. Det var jättetungt att bära själv i munnen. Men jag försökte...

Påhittig-Koy

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards