Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Semesterfirare

Hej igen! Jag har hört att några av er saknat mig. Det beror på att jag varit på semester några dagar. Jag har fått bo hos min ena syrra o hennes familj medan matte o husse varit ute o rest lite. Och jag har skött mig jättebra hela tiden. Så bra att jag kunde ha blivit kvar, sa de. Vi har haft jättekul, o sprungit o lekt, haft dragkamp m.m Dessutom har jag hjälpt till o puffa upp kudden åt syrran. Hon har tydligen inte fattat att det är både skönare o roligare att ligga direkt på stoppningen än på en slät dyna. Men nu vet hon:)) Idag har vi varit på agilitytävling i ett ridhus hela dagen. Vad matte pysslat med vet jag inte, för jag har nästan inte varit med alls. Bara när vi gått promenader o suttit o tittat på när andra sprungit runt. Matte påstår att det är jättenyttig träning för mig... Varför vet jag inte, men hon kan ha rätt... Väl hemkomna håller vi på och packar upp. Matte plockar ur resväskan o jag kollar igenom leksakslådan, så ingenting försvunnit medan jag varit borta. Det är jättekul, nästan så man hade glömt några av de skojiga sakerna. Så nu måste jag prova dem en efter en... tråkigt nog har katten inte blivit mer lekfull. Han ser bara trött ut när jag kommer o visar honom mina saker... Inte ens när jag slänger dem på honom bryr han sig... Måste va nå't fel på den katten. Vilket trist liv o bara ligga o sova så där! Snart är det vardag igen, så nu är det sovdags.Semester-Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards