Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Nu har det hänt...

Jag har ju berättat tidigare att vår matte är rätt klumpig, och därför har hon tränat oss till att hjälpa henne hitta saker som hon dräller omkring sig. Nu har det hänt att hon tappat en vante i skogen någonstans. På riktigt alltså. Vilken tur för henne att det hade snöat i natt så hon fick hjälp att komma i håg var hon gått någonstans. För ärligt talat är hon helt värdelös på att ha koll på det också. Hon kan inte ha nå't luktsinne! Efter drygt halva promenaden upptäckte hon att hon tappat en vante och så skickade hon oss att leta, en i taget. Jag fick börja, men jag hittade inget, så vi gick en bit tillbaka och så bad hon Abbe att springa och leta, men han kom också tillbaka utan fynd. Då gick vi ännu längre tillbaka och matte kunde se sina egna skoavtryck så hon visste rätt bra var vi gått, och så syntes det var vi stannat och lekt tidigare, på spåren i snön. Sedan fick jag leta igen, och jag hittade den!! Nu var det ju en ganska enkel grej att hitta eftersom det stinker matte om hennes vante, men det som är lite knepigt är att vi inte brukar springa så långt bort från matte för att leta. Och nu hade hon ju inte själv någon aning om var det var, så den enda ledtråden var ju att leta där hon hade gått. Kul var det i alla fall - att det var jag som hittade. Fyndarkungen Koy

 
 
Ingen bild

Cilla & mamma Katitzi

31 mars 2012 20:31

Du är så duktig Koy!! Tur att du håller ordning på mattes grejjer!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards