Alla inlägg under mars 2012

Kolla! Jag har hittat nå't kul! Det är en hård rund grej som jag inte vet vad det är, men den är rätt kul att kasta runt o bita i. Vaddå trasig? En liten spricka, ja. Och? Husse säger att det var en kabeldosa innan jag hittade den. Nu betraktar han den som oanvändbar säger han. Och mig förbjuder de att gå in i bygget. Men det är SÅ många spännande saker där inne.... Jättesvårt att låta bli när de glömmer att stänga dörren:) Fyndarkungen Koy

Om man stoppar in huvudet i en rostfri bunke och går omkring i huset med den så blir allting ganska annorlunda. Det låter annorlunda, man ser inte särskilt mycket och plötsligt slår man emot någonting och det tar stopp.   


Men det är kul att prova då och då.   

Voff och hej! Koy


Efter att vi börjat skriva lite på FB om de dagliga upptåg och bus som Koy hittar på har vi oftare och oftare fått önskemål om att starta en blogg. Så nu provar vi om matte kan begripa sig på detta. Inte helt säkert, vi får se hur det går.   


Det är jag som är Koy: En Bordercolliekille som är smart, snabb och full med busig energi.  Snart elva månader gammal är jag som en liten pojke som fortfarande måste prova allt, klämma, känna och pillra på allt och trots att det inte finns nå't ont uppsåt så har saker en tendes att gå sönder i min närhet, märkligt.   


Än så länge har jag inte förstört så stora monetära värden, det dyraste var nog ett ganska nyinköpt liggunderlag med mjuk stoppning som matte tyckte jag behövde. Och det gjorde jag. Jag behövde just då nå't att roa mig med - och det fanns mycket stoppning i den dynan.


Jovisst, så var det matte och husses nyinköpta oljemålning från Venedig, som fortfarande låg inrullad i ett papprör som fick några lufthål i kanterna när jag försökte ta bort röret. Det kunde ju inte jag veta - att det låg en målning där i. Eller hur???   


Jag är i alla fall väldigt charmig och snäll, och matte tror att det kommer att bli hund av mig också... så småningom  

 Voff och hej! Koy





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards