Alla inlägg den 2 april 2012

Det måste va nå't alldeles speciellt med kaniner. Vad vet jag inte, mer än att de springer ganska lustigt... Men min matte litar inte på dem och vill absolut veta var de är hela tiden. Vid jobbet, där vi går på lunchpromenader varje dag är de dessutom väldigt många som ligger och trycker i buskarna och smyger på oss när vi går förbi. De försöker gömma sig, men jag brukar skvallra för matte, och visa var de är innan vi kommit fram. Då blir matte jätteglad och jag får godis. Godis e' gott! Idag provade jag att skvallra lite på gräsänderna som plaskade omkring i vattenbrynet också och det tyckte matte också var bra! Ganska lätt sätt att få godis på! Fast ibland är det frestande att inte säga nå't och bara kasta sig ut och skrämma upp dem... Det blir ett så himla kul kaos en stund... Men matte är mer nöjd när jag skvallrar, men jag kan ju inte alltid berätta allt. Lite får hon väl ha koll på själv också. Eller? Skvaller- Koy

Ovido - Quiz & Flashcards