Alla inlägg den 13 april 2012

Hur får man ut så mycket som möjligt av en semesterkurs? Det beror nog på vem man är, skulle jag tro... Men jag är en liten kille som vill att det ska hända nå't kul, och då gäller det att passa på när man kan......Så jag ser till att charma tvåbeningar i min närhet så de gossar med mig och klappar mycket på mig - för det tycker jag om. Och eftersom de flesta antagligen åkt hit för att de vill träffa just mig, så har jag fullt upp för att hinna hälsa på dem allihop. Det är säkert lätt att de blir besvikna annars, om jag inte hinner med dem tillräckligt mycket.När föreläsning pågår har dock min matte synpunkter på att jag bör ligga still och sova, oavsett om jag är trött eller inte. Idag har jag dock varit väldigt sömnig, så jag har legat i mattes knä eller på golvet med hennes fötter som huvudkudde, och vilat stora delar av dagen. När det har funnits träningstid och varit längre pauser har vi varit ute o tränat oxå. Det mesta har gått bra, men vid lunchen retade jag upp matte lite, när jag bara inte kunde motstå frestelsen av den lilla chokladbollen. Matte hade lagt ut ett par saker som jag förväntades leta rätt på, på gräsmattan utanför herrgården. Matte satte på mig en långlina och pekade att jag skulle springa ut o leta. Och det gjorde jag... Men så plötsligt fick jag syn på den allra sötaste, fina lilla chokladbollen jag nånsin sett på gräsmattan bredvid. och det gick ju inte att motstå... Jag kunde inte låta bli att springa dit för att hälsa, trots att jag hörde att matte ropade på mig. Men jag fick inte en chans att ens presentera mig, för chokladbollens matte lyfte upp henne i famnande när jag kom dit och hindrade mig, ända tills matte kom och hämtade mig:( Himla synd! Vi hade säkert kunnat ha kul! Visst var hon liten, men jag är ju faktiskt väldigt snäll,även om jag är unghund.Även om såna här kurser är mer gjorda för våra människor än för oss, så kan man konstatera att man blir väldigt trött av att vara med så här under några intensiva dagar. Så nu vill vi sova...Vi hörs! Kurs-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards