Alla inlägg den 6 april 2012

Idag har vi städat, matte och jag. Vi började med att matte bad mig plocka upp mina saker från golvet. Varje gång jag kom med en leksak och la den i lådan, eller gav henne den i handen fick jag en godis. Om jag släppte den på golvet fick jag inget. Så jag började snabbt ge henne allting. Medan matte sedan dammsög hann jag plocka ut det mesta, så kunde vi börja om igen sedan. På så sått får man dubbelt så mycket godis:) Jag har hittat på en ny lek idag också. När matte städade sovrummet hittade hon två bollar och en kong under sängen, som hon petade fram med hjälp av dammsugarmunstycket. Det är nämligen lite trångt, så matte får stå på knä för att kunna dammsuga under sängen, och för att se nå't måste hon nästan ligga på golvet. Det är kul! När hon tagit fram mina leksaker springer jag runt sängen med dem och lägger mig på golvet på andra sidan och sedan kastar jag in grejen igen. Bara för att se om det är hon eller jag som kan komma åt den. Oftast var det hon. Jag måste träna mer på det här! Städar-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards