Alla inlägg den 24 april 2012

Syns inte... Finns inte.... Syns inte...Ganska kul faktiskt att gömma sig och dyka upp där de minst anar det:) När vi kom hem idag sprang jag och lekte en stund själv med mina saker. På översta trappsteget släppte jag bollen som studsade ner för trappen - sedan sprang jag ner och hämtade den och gjorde om igen... Men efter några gånger blev det tråkigt.... Plötsligt märkte de att jag var borta och det var tyst... Jag hörde att matte ropade, men jag hade ju gömt mig, så lite kunde de väl leta först... Hon ropade igen och när jag inte kom då heller hörde jag stegen... Nu kommer hon och letar... Hihi... Spännande... Hon ser mig inte... Men hon tog det direkt! Hon såg det på röran i sängen säger hon - men det är inte så lätt att krypa ner o gömma sig under överkastet utan att röra till faktiskt... När vi gick på kvällspromenad i skogen lyckades jag försvinna o gömma mig flera gånger. Matte och Abbe gick lite före mig och vi lekte "först att vända vid inkallning vinner-leken". Den går ut på att matte hojtar till och den som först vänder o springer för fullt till matte får belöningen. Jag kom på att jag kunde gömma mig bland träden bakom matte o när Abbe kom springande till henne och hon kastade bollen, så kunde jag hinna först fram - utan att först ha kommit på inkallningen.:) smart va'? Tyvärr uppskattade varken Abbe eller matte mina bus, så de bytte lek och belöning. Aldrig får man ha riktigt kul:(Hemlig-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards