Alla inlägg den 25 april 2012

Idag har matte varit ovanligt seg på morgonen. Hon har en ide' om att sova länge åtminstone en dag i veckan, men jag fattar inte vitsen. Hon kallar det sovmorgon - men det stämmer ju inte! Jag vaknade som vanligt 05.30 och var jätte nödig. Alltså skällde jag tills hon kom o släppte ut mig. Sedan gick hon och lade sig igen, men jag ville inte sova mer... Det är så tråkigt när alla sover. Jag har hämtat massor av olika leksaker o burit ner dem och försökt locka dem till att leka med mig. Men matte vill bara att jag ska ligga still och gosa. Hur kul är det?Till slut fick jag fart på katten i alla fall. Jag sprang i kapp honom i trappen o gjorde ett skenutfall mot honom. Det nappade han på, så han stannade och slog efter mig. Det är sååå kul! Att se vem som är snabbast av oss - äntligen en någorlunda jämlik motståndare. Och i en trappa också. Ingen av oss är egentligen ute efter att skada den andre... Men vi vill båda vinna. Särskilt Knas som tycker att det är lite jobbigt med ohyfsade småpojkar, oavsett art... Men matte blev lite småirriterad - hon försökte ju sova. Men hon blev lite lugnare när jag kröp ner hos henne och kramades lite. Så ganska snart kunde jag smita iväg och leka igen och hämta fler saker. Bland annat hittade jag en stroll (ja, det är en gammal tubsocka med en tennisboll inuti) som jag hoppade upp i sängen och visade, och en pipmojäng, med pipet kvar i... ...och snart hade jag fått fart på resten av familjen oxå:))Piggelin-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards