Alla inlägg den 15 april 2012

Det är kul att komma hem efter att ha varit borta på kurs med matte. Medan hon bar in väskor från bilen sprang jag en repa runt huset och kollade... Men ingen var hemma. Ja, förutom katten då - och han suckade tungt och förflyttade sin trötta lekamen till köksbänken när jag kom in. Det är bara att konstatera att han verkade måttligt road av att se mig igen... Strax efter att alla grejer burits in kom husse och Abbe hem efter en promenad och nu hade vi en skojig hälsningscermoni. Abbe ville ha matte för sig själv, medan jag ville hälsa på Abbe och husse samtidigt. Mitt i hallen bland väskor och kassar, blöta hundtassar, skor och koppel, blev det ett smärre kaos... Sen ville jag kolla igenom leksakslådan också. Det var ju jättelänge sedan jag såg mina saker. Men som tur var fanns det fortfarande pip i ekorren och studs i tennisbollen. Jo, jag kollade genom att springa fram till trappan och släppa bollen nedför, och den studsade hela vägen ner, och sedan sprang jag o hämtade ekorren och kollade pipet. (... Och katten såg fortfarande trött och ointresserad ut....)Ute på altan kunde man åka runt på tassarna och halka i snö också. Jättekul! Och på köksbänken stod kaffebryggaren kvar på samma ställe som vanligt, och matte lät precis som vanligt när hon fick syn på mig:)Husse har gjort lite mer i bygget, men han lät också ungefär som vanligt när jag kom dit för att kolla... Nu ska matte och jag ta en kvällspromenad också innan det är dags att sammanfatta helgen i drömmarnas land. Vi har träffat massor av spännande och trevliga människor och hundar (och även någon som tyckte att jag skulle hålla mig undan) och både matte och jag har lärt oss massor. Det krävs dock lite tid för att sortera och det ska bli skönt att sova i mattes egen säng:)Turist-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards