Alla inlägg den 9 maj 2012

Jag ser inte ut som ett får, jag uppträder inte som ett får och jag låter inte som ett får. Men jag luktar som ett får! Det beror nog på dagens övningar då jag varit med matte på vallningskursen igen och vi har tränat henne att försöka ta sig loss från fårskocken. Jag hade till uppgift att hålla balansen, dvs att hålla mig på andra sidan fåren mitt emot matte och hålla ihop och förflytta tackorna när matte flyttade på sig. Men hon hade klara problem att komma loss. Inne i fållan hade hon sex tackor kring benen nästan hela tiden, men när vår fröken sade till henne att ta sig loss blev det himla kul jobb för mig! Så vi tränade henne på det och efter ett tag var hon riktigt duktig och gav mig flera utmaningar att lösa. Tyvärr regnade det nästan hela tiden vi tränade och det blev mer och mer lerigt inne i fållan... Och väldigt svårt för matte att hålla sig på benen. Men mig skulle hon ha till att ligga still i leran flera gånger. Hon var i alla fall jättenöjd med mig när vi var klara och hon säger att jag gör större framsteg än hon själv gör. Och jag är nog beredd att hålla med:) Efter dessa övningar åkte vi direkt till klubben för att matte skulle hålla kurs, och då fick jag vila i bilen under tiden. När matte ville ha assistans fick Abbe ställa upp och visa. Lika bra det; jag var lite för trött för att visa upp nå't... ... Men efter kursen fick jag träna lite annat också med matte; först lite positioner med agilitykursen som störningar och sedan starter och några jacko på agilityhinder. Det regnade dock fortfarande, så jag var väldigt fuktig i pälsen när vi åkte hem. Är det då konstigt att jag luktar som ett helt får? Nyduschad Koy

Ovido - Quiz & Flashcards