Alla inlägg den 13 maj 2012

Idag har matte och jag varit på stadsbesök. Ja, ni tror mig kanske inte, men så är det. Vi har gått en promenad runt staden tillsammans med en lokal guide (och hennes unghund) och vi har kollat på fåglar på kajen, provat att gå på bryggor, konstiga underlag, passerat en massa barnvagnar och andra hundar och till och med en massa lösspringande barn. En solig vårsöndag i Waxholm händer det massor. Matte konstaterade att jag behöver träna mer på att gå mot fåglarna på kajen och samtidigt lyssna. En svår konst! Jag är fullt koncentrerad på vad de där fläderhängda sakerna ska hitta på härnäst, eftersom de verkar svåra att hålla ihop i en flock. Då har jag helt enkelt inte tid att lyssna på en massa synpunkter från matte. Vi har dessutom varit på en uteservering och jag har lugnt legat bredvid den andra grabben under bordet medan tvåbeningarna intog sin lunch. Det var ingen konst egentligen, det var bara lite trist. Efter allt detta när vi började bli lagom trötta åkte vi till klubben och tränade lite mer. Det blev lite agilityhinder och lite starter innan vi gav upp och åkte hem. Nu är jag mätt och trött, skönt att få krypa ihop och vila en stund. Stadskillen Koy

Ovido - Quiz & Flashcards