Alla inlägg den 24 maj 2012

Mitt språkrör har varit bortrest ett par dagar. Det är därför ni inte har hört ifrån mig på ett tag. Vi har nämligen bara ett språkrör här. Det är lugnast så, då blir det inte så många bud. Och så blir det tyst och skönt när hon är borta några dagar. Vi har fått jobba ihop med husse istället och tagit hand om hans kunder. Det funkar alldeles utmärkt. De som gillar att gosa med hundar ger jag min odelade uppmärksamhet till - vilket brukar resultera i att de sitter länge och gullar med mig. De som är mer såna som bara hälsar och tycker att hundar ska vara lydiga tar Abbe hand om. Då kan han både sitta och ligga och vinka och så'nt trams för att få en liten bit kex, eller nå't. Och de som inte gillar hundar struntar vi i. När vi kommer hem från jobbet blir det en promenad och sen kan vi bara koppla av, medan husse håller på med en massa annat. Rätt skönt faktisk. Att bara vara.Koy

Ovido - Quiz & Flashcards