Alla inlägg den 16 maj 2012

Idag har jag varit jätteduktig! Igen! Nåja, inte hela dagen, men större delen i alla fall. I morse var vi lite osams, matte och jag, eller snarare hon med mig. Hon påstår att jag hade kottar i öronen, men det var inte alls sant. Sanningen var att jag struntade i henne - men berätta inte det, då kanske hon blir upprörd igen. :) Hon har lite svårt att förstå att hon inte alltid är så himla kul att springa till. Särskilt inte när alternativet är att skrämma iväg grannens katt eller ett rådjur som obekymrat står och käkar på våra blommor. Jorden kretsar kring mig - inte kring henne! Nåja, vi blev sams igen och vi har varit på vallkurs igen. Där skötte jag mig utmärkt och de påstår att det hänt mycket bara sedan förra veckan. Vi började med att vara i en fålla igen och det gick jättebra. Sedan fick vi prova att ha större utrymme, ute i hagen. Det var svårt! Och det klarade inte matte heller. Hon klantade sig rejält och glömde bort att hålla reda på fårskallarna, så det blev jag tvungen att försöka fixa. Och när de sprang åt olika håll blev det jättesvårt och stressigt... Jag är ju ändå bara en... Och jag är ganska ny på det här... När matte väl fattat att hon måste ha koll på var hon har fåren också så gick det bättre. Sedan åkte vi som vanligt till klubben och matte hade kurs där. De fick göra en massa roliga inkallningsövningar medan jag och Abbe fick ligga kvar i bilen och vänta. Orättvist! Men de var himla duktiga hörde jag... Massor av beröm fick de... Och säkert gott godis oxå...Väl hemma blev det lugn och avkoppling och nu är jag väldigt trött; natti, natti! Koy

Ovido - Quiz & Flashcards