Alla inlägg den 1 maj 2012

Jag har en egen bur. En sån där upp- och nedfällbar nätbur som matte kan ta med sig när vi åker bort ibland. Framförallt när vi ska sova på hotellrum vill hon ha den med, av någon anledning. Den har jag som koja hemma också, för hon vill att jag ska trivas i den. Det gör jag, men jag har ett problem. Jag kan inte öppna och stänga den helt själv. Så jag tränar och tränar. Nu när burdörren bara är stängd men inte reglad går det an - då går man fram och slår till den med en välriktad vänstertass, så flyger grinden upp och man hinner få in nosen innan den åkt ihop igen. Det är bra att kunna när man glömt nå't där inne, typ ett ben eller så... Och om inte annat är det kul bara att veta att jag kan. Så jag gör det om och om igen... Det är lättare att öppna den inifrån. Åtminstone när den inte är reglad. Då puttar man bara lite på den med tassen så går den upp. Om den är reglad får man böka lite mer. Men har man bara lite kraft i tassarna så är det bara att utveckla tekniken. Man tar spjärn med kroppen och håller emot bakåt och trycker framtassarna mot grinden tills den buktar lite utåt. Då trycker man till. Ett kort kraftigt tryck brukar räcka så flyger grinden upp.... Gör den inte det kan man prova att hålla in överdelen av grinden med tänderna samtidigt som man trycker underdelen utåt. Då blir grinden skev och det går lättare att slå upp den sedan. Nu har jag tappat ner en liten godisbit bakom buren, så den ligger mellan buren och väggen. Jag kommer inte åt den inifrån buren, och trots att jag klev upp ovanpå buren (det ligger en filt ovanpå så det gick att stå på den, men den bågnade lite) så lyckades jag inte flytta på den. Hmmm... Om jag ålar in under soffan som står bredvid, så kan jag hålla emot mot den samtidigt som jag kanske kan få in tassen bakom buren och nå min godis.... Försöka duger! ... Det gick! Men oj vad trött jag blev nu! Jag går in i min burkoja och sover en stund nu! Koy Houdini

Ovido - Quiz & Flashcards