Alla inlägg den 21 maj 2012

Det är många turer, mycket steg och byten som ska tränas nu. Igår var vi på agilitykurs hela dagen men då skulle jag tränas till att kunna ha rollen av panelhöna medan matte skulle lära sig att föra Abbe. "Handling" kallas det och går ut på att tvåbeningen ska föra och fyrbeningen ska utföra. Det var tydligen knepigt för matte för hon var tvungen att göra om många gånger och de höll på en hel dag med det där. Himla orättvist tycker jag som inte fick vara med. Panelhöna... Vilken fånig benämning på en stackars åsidosatt vallhund.... Men nu kan jag det i alla fall, så nu är vi klara med den träningen, om jag får bestämma. Efter kursen i går kväll hade hon nog lite dåligt samvete mot mig, så då skulle hon dansa med mig också. Det var klassiska rocklåtar på radion och då gick tanten igång:) Då skulle vi träna positioner och steg till musiken tyckte hon. Och det var faktiskt ganska kul. Lite snurrar och slalom mellan benen fick jag också lära mig innan hon gav upp. Idag var det en träff i min agilitykurs och då skulle hon försöka föra mig också. Jag är ju fortfarande lite ovan vid det här, så det är lite svårt för mig att förstå vad hon menar ibland. Särskilt som hon inte alltid är så bra på att föra.. Men är det inte traditionellt så att det är vi pojkar som ska föra i en dans? Jag förstår inte riktigt varför det bara är hon som ska bestämma vilka hinder vi ska ta, och i vilken ordning de ska tas. Dessutom är det hon som ska bestämma vilka snurrar och byten som ska göras säger de. Hon ska föra och jag ska utföra... Ja, ja... Bättre att vara en hunsad hackkyckling än en åsidosatt panelhöna. Let's dance nästa! Koy

Ovido - Quiz & Flashcards