Alla inlägg den 17 maj 2012

Igår när vi var på vallningskursen fick vi lära oss att den förare som trillar i leran i fårhagen bjuder på tårta. Det fick vi veta tack vare att en av mina kurskompisars matte trillade inne i fållan bland tackorna som försökte hålla sig undan för honom. Det gick bra, men tårta utlovades till nästa gång. Tyvärr kan vi inte vara med då för matte ska bort ... Men, men... Min matte höll sig på benen inne i fållan, men vid ett tillfälle kom en tacka dundrande i full fart in i mattes onda knä, och då lät hon riktigt illa! (Det resulterade i en haltande matte idag.)När vi sedan stod utanför och tittade på när kompisarna vallade och matte slappnat av, då hände det. Jag låg på marken bredvid mattes vänstra ben och hon hade kopplet bakom sig och runt högra armen. Plötsligt höll min kurskompis där inne i hagen på att tappa fårflocken och jag behövde hjälpa till. Så jag sprang upp... Och pang - så låg matte där på marken med kopplet i knävecken!!! Det tog verkligen tvärstopp! Vi tittade förvånat på varandra, matte och jag. Och alla tittade förvånat på oss oxå. Det var ju inte inne bland fåren, men en liten tårtbit bör det väl kunna bli här hemma, som plåster på såren. Jag fick faktiskt lite ont i nacken av det där... Tårtsugen Koy

Ovido - Quiz & Flashcards