Alla inlägg den 1 juni 2012

Jag leker för mig själv medan tvåbeningarna tittar på TV. Matte hör att jag skäller men hon ber mig bara vara tyst. Det brukar ju vara bångstyriga leksaker... Och hon hör att jag krafsar och hon säger att jag ska sluta med det och komma till dem... Men hon gör inget mer åt det... Till slut reser hon sig ur soffan och funderar på vad jag gör och varför jag krafsar. Jaha! "Du har lyckats stänga in dig i gästrummet." "OK" säger hon och öppnar dörren - " kom då". Men ingen hund... Hon går in i rummet och tittar sig omkring. Ingen hund. Hon tittar under skrivbordet - ingen hund... .??? Hmmmm.... Det finns ju inga fler ställen en hund kan gömma sig på... Var är han då? Ljudet av krafsande tassar återkommer. Är han i rummet bredvid? Nej, hur skulle det ha gått till, det har varit stängt hela kvällen... "Koy, var är du?" OK, lika bra att ge sig till känna... Men det går ju inte! Jag sitter fast bakom en soffa! När matte öppnade dörren spärrades vägen så jag kan inte backa ut härifrån längre... Men hallå matte! Hur svårt kan det va'? Om du drar ut soffan från väggen så hittar du mig! Du är inge' vidare på kurragömma va? Klurig-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards