Alla inlägg den 6 juni 2012

Idag har vi varit på agilitytävling. Och jag fick inte vara med! Jag är för ung säger de, men jag är bra mycket större än många av dem som var där. Det är ungefär som för alla småbarn att gå på Gröna Lund (eller Liseberg) och vara för kort för att få åka berg och dal-banan... Man är väl inte sämre på att åka berg-och Dalbana för att man är kort??? Och jag kan köra en agilitybana bra mycket bättre än flera av dem som var äldre och fick vara med... Så, jag fick nöja mig med att vara publik idag. Medan matte och Abbe körde fick jag dock ligga i bilen, och det var väl lika bra det. Ibland är hon ju bara för pinsam vår matte... I första loppet lämnade hon Abbe att fixa det där helt själv. Hon drog benen efter sig och kom efter och hon berättade inte hur banan gick... Så'nt e' inte OK! I det andra loppet fick hon hjärnsläpp totalt och glömde bort banan! Båda gångerna blev det disk... Men, men... Med mer träning så kommer hon nog att lära sig...:) Jag fick i alla fall vara med och titta på under delar av tävlingen och då fick jag träffa en massa tvåbeningar som kommit dit bara för att gulla med mig. (Inte så troligt?) Nåja, de fick det stora nöjet att gulla med mig i alla fall:)) .Dessutom behövdes det en heja-klacks-ledare, så jag tog på mig att organisera upp det. Vi var jättemånga fyrbeningar som var vid sidan av i olika tält och som hejade på dem inne på banan, men alla skrek (skällde) olika ramsor. Så jag tog mig ton - och tog i från tårna... Men då tyckte matte att jag var otrevlig, sa hon. Meeeeen! Hur svårt kan det va??? Jag KAN bli hejaklacksledare i alla fall!... Eller huligan kanske?... Cheerleader Koy

Ovido - Quiz & Flashcards