Alla inlägg den 25 juni 2012

I kväll har vi provat på Rallylydnad. Det var riktigt kul när det väl var min tur. Men först fick Abbe prova med matte och han var jätteduktig på det här. Sedan kom matte och hämtade mig och jag hade som vanligt lite svårare att koncentrera mig, men eftersom det hela tiden hände nå't var det faktiskt riktigt kul. Jag har inte alltid varit jätteintresserad av lydnadsträning tidigare:) Jag fick gå slalom mellan koner tillsammans med matte, sitta kvar när hon gick runt mig (fast det var jättesvårt, så det måste vi träna mer på) och sitta och ligga bredvid matte. När vi sen kom hem fortsatte matte att träna med oss inne i matrummet, så vi fick gå fint vid både vänster och höger sida, sitta, ligga och stå både framför och vid sidan och en massa annat kul. Massor av gott godis som belöning och ibland också lite dragkamp gör att jag tror att matte kan bli en riktigt duglig rallyförare. Bara hon tränar duktigt. Rally-Koy

Idag har matte fått för sig att hon ska klä om några dynor. Det var jättelänge sedan hon använde nål och tråd och symaskin sist, så hon är tvungen att leta lite efter alla grejer. Det innebär att hon rotar i förrådet och står på huvudet i kartonger för att hitta tyger, dragkedjor m.m Hon märker inte ens att jag smitit in bakom henne och passar på att kolla i de andra garderoberna. En var det bara en massa vinterkläder i - trist. Och där en massa juldukar och annat trams. Men jag undrar vad som gömmer sig bakom alla de här väskorna....om jag petar undan dem kan jag kanske åla mig in där.... En gammal ryggsäck får flytta på sig.... Och om jag drar in magen så.... Bara svansen sticker ut nu... puh... det gick nästan - men nu är det ju en hög med grejer på golvet framför garderoben... nåja, man kan inte få allt. Jag tycker i alla fall att jag gjort mig ett mysigt kryp-in. Vad säger du matte? Skåphunden Koy

Ovido - Quiz & Flashcards