Alla inlägg den 23 juni 2012

Det är jobbigt att fixa midsommarfirande. I år var det min tur att fixa det traditionella firandet med hundkompisarna. Vi samlades till lunch och som vanligt var det knytis. Några av våra kompisar hade fixar sillen och allt till det, så det funkade. Jag behövde egentligen bara se till att alla fick klappa ungefär lika mycket på mig allihop så det blev rättvist. De hade ju allihop tagit sig hit för min skull, så det är klart man ska se till att alla får sitt. Sen blev det jordgubbar och glass och sedan prommis med hela gänget. Nästan hela i alla fall. Tre fyrbeningar saknades och deras matte behövde titta till dem ett tag. Nio fyrbeningar och sju tvåbeningar tog en promenad ner till hundbadet och där blev det blött... Det var jätteroligt att springa i vattnet och att slänga sig i vågorna! Men det var himla läskigt också när jag plötsligt upptäckte att botten hade försvunnit! Jag försökte sätta ner fötterna, men det gick inte - jag nådde inte ner... då höll jag på att drunkna! Som tur var räckte det med att jag sprattlade en liten bit, så var jag tillbaka inne vid land igen.. Himla spännande var det. Så spännande att jag inte alls ville gå hem igen. Men de tvingade mig, de sa att jag var för liten för att vara ensam kvar. Väl hemma var det dags att tända grillen. Och de grillade - en himla massa gott. Under tiden skulle jag få leka med en av tanterna, men hon var ju inge kul alls, bara sträng. När jag och den yngsta killen ville leka istället, sa de att vi röjde för mycket. Tråkiga typer! Jag fick i alla fall i uppgift att se till att alla trivdes. Och så fort någon verkade sysslolös var jag där och gullade lite, så de mådde bra. Och jag tror jag lyckades, för alla verkade trivas och må bra under kvällen. I morse hade till och med jag sovmorgon. Klockan åtta blev jag väckt av matte och våra kompisar som kom upp och fixade frukost. Det är inte många gånger i mitt liv jag sovit så länge, men det behövdes nog. Och så regnade det idag:( . Ganska skönt faktiskt och jag har slappat nästan hela dagen. Dagen efter kvällen före... Festfixar-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards