Alla inlägg den 13 juni 2012

Dagens ungdom... Är ju bara ute efter att fira att det äntligen är sommar, att skolan är slut och att ha kul... Eller hur? Jag har ungefär samma motiv; äntligen sommar, att det snart är semester och att ha kul, samt att jag ska bli genomlyst. Så idag fick jag min första fylla. Och jag har blivit behandlad ungefär som ungdomar som åker in på Maria Pool med sin första fylla, tror jag. (Maria Pool är ett ställe inne i Stockholm som tar hand om överförfriskade ungomar. ) Man blir fasthållen, tillrättalagd och övervakad. Allt för att det inte ska hända några olyckor. Den största skillnaden är nog i vilken ordning saker och ting sker. En överförfriskad ungdom övervakas medan den nyktrar till och sedan får den skjuts hem. I mitt fall var det för att jag skulle bli röntgad, så när det var klart fick jag skjuts hem av matte för att nyktra till. En annan stor skillnad är att matte betalade för detta - det gör inte de flesta föräldrarna. De skulle i varje fall aldrig erkänna det. En svår utmaning som vi utsattes för där i väntrummet, och som säkert också många andra killar känner igen sig i, oavsett om de är två eller fyrbeningar var när Mr. Mastiff kom in. Jag hade fått mig en stänkare innanför västen som börjat verka när Han kliver in. Stor, maskulin och ... stooor! Han hade tassar som dasslock... typ... Och där var två av mina syrror... och jag. Klart att jag morrade, men det blrev inte helt bra... Tur att han var ung och oerfaren - han fattade att hålla sig på sin kant... Det tyder på att jag har det: Jag inger Respekt! Eller? Groggy Koy

Ovido - Quiz & Flashcards