Alla inlägg den 8 juni 2012

Nu har hon plötsligt ändrat på reglerna i vår lek, igen. Hur just är det på en skala ,1 - 10? Först var det så att den som först vände när hon ropade fick henne att kasta bollen låååångt bakom sig, så man fick springa fort! Jättekul! Och jag vände snabbare och snabbare, eftersom Abbe nästan alltid vann bollen. När jag blev lite större ändrade hon reglerna så att det var den av oss som satsade fullt när vi sprang mot henne som fick bollen kastad. Men nu, när jag både vänder snabbast och springer fortast och därför nästan alltid vinner, har hon plötsligt ändrat på reglerna igen. Fräckt tycker jag! Nu ska hon ha oss till att kunna stanna, eller lägga oss mitt i språnget också. Eller komma in till sidan istället för att växla ner och gasa förbi henne. Allt det jag är bäst på försvinner medan det Abbe redan kan ska premieras. Hmmm... Är det verkligen tillåtet med hur många regeländringar som helst i lekar? Och är det verkligen bara tvåbeningar som ska få bestämma? Jag protesterar! Missnöjd Koy

Ovido - Quiz & Flashcards