Alla inlägg den 12 juni 2012

När det har regnat kommer det fram en massa konstiga typer. Ute på vår väg ligger det långa konstiga saker som rör sig låååångsamt. Några med skal andra utan. De med skal är roligast. Om man fnyser på dem drar de ihop sig inne i skalet och då kan man putta till dem så de rullar iväg:)) Inne på vårt ljusa golv kom det nå't konstigt gående också. En svart, rund grej med en massa ben på. Typ en huvudfoting... Den rörde sig rätt fort, men den luktade inte mycket. Jag sniffade ordentligt rakt ovanför den och då var det som om den fick hålla i sig för att inte dras upp i min nos. Så då fnös jag lite istället och då höll den på att blåsa iväg... Konstig typ. Den drog ihop sig och låg rätt still medan jag kollade på den, men så fort jag tittade bort slängde den ut alla benen och sprang. Så då sträckte jag ut tassen och höll fast den. Sen sprang den inte mer... Varför då? Entomolog-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards