Alla inlägg den 27 juni 2012

Ja, så har jag då fått det bekräftat, det som jag hela tiden misstänkt; jag är bäst. Ja, inte bara jag, men alla vi som kan räkna in oss i rasen Border Collie. Jag fick veta det igår att två mycket övertygande tanter som vi träffade på en promenad. De stannade och tittade beundrande på mig och frågade matte om jag var en ÄKTA Border Collie. Ja, en sån som ska valla får. När matte svarade att ja, så är det, så bröt de ut i lovord om mig och alla andra BC. "De är ju så kloka att de kan allt." "Ja, tänk att det är så att man inte behöver träna dem alls, de vet ju redan hur de ska göra.""Jag känner en som har berättat om hur lätta de är att ha." "jag har sett dem på TV när de hämtar fåren som är flera kilometer bort - alldeles själva. Fantastiskt! " :) så, vad var det jag sa, matte... Jag har haft rätt hela tiden - du behöver inte försöka ändra på mig! Det är helt rätt att hoppa på alla människor och pussa dem i ansiktet och det är inget fel alls att äta skosulor som du har påstått! Du har lurat mig på en massa godsaker när du säger att man inte får klättra på bänkar och bord och du lurar mig på en massa roligt när jag inte får springa lös och jaga... Jag menar hämta hem katter och rådjur m.m Hallå, matte! Kan du fatta nu då hur fulländad jag är redan utan all din träning? Bästaste Koy

Ovido - Quiz & Flashcards