Alla inlägg den 3 juni 2012

När vi var ute på promenad så fick jag en ny kompis. Lite oväntat faktiskt och jag förstår inte riktigt varför... Vi hade gått runt hela området och var på väg hemåt. När vi kom ut ur en skogsdunge och gick längs vägkanten var det en liten svartvit Pippi som slog följe med oss. Den flög från gren till gren mellan björkar och aspar i vägkanten, men hade full koll på mig hela tiden. Det verkade som om den ville säga nåt, men det var svårt att förstå vad den ville. Eftersom jag tycker det är spännande med allt som rör sig, så tittade jag på den hela tiden - så mycket att jag inte såg riktigt vart jag gick. Plötsligt snubblade jag på Abbe som hade stannat vid ett träd. Lite pinsamt... Men jag låtsades som ingenting... När vi stannade så stannade fågeln också och väntade, och när vi gick så fortsatte den flyga mellan grenarna i diket. Vilken kul typ! Matte tror att det var en svartvit flugsnappare. Kan det vara så att jag är den första svartvita kattsnappare han sett, och att det var därför han var så impad av mig? Hoppas i så fall att han har lite koll på sin egen storlek... Så han inte gör nå't dumt menar jag... Han lär bli proppmätt om han snappar en katt:)) Idol-Koy

Ovido - Quiz & Flashcards