Alla inlägg den 24 juni 2012

Idag har vi varit och tränat hemma hos våra kompisar som har en egen agilitybana. Himla kul var det. När vi sen kom hem var vi lite trötta och hade sovit en stund i bilen men det var avslaget när matte låste upp ytterdörren. Vi kom in i hallen och möttes av doften.... Doften av nylagad mat... Jag tog ut riktningen och sprang... Och jag hittade grillspett med fläskfilé liggande på altanbordet! Nu gällde det att handla snabbt! Och man är väl Border Collie... Med andra ord snabb... Och jag hann norpa ett grillspett innan skriket kom. Skriket som väckte husse som hade somnat i solen och som fick Abbe till att falla ihop i en hög i hallen. Skriket som fick blodet i mina ådror att stelna. Det var min matte som skrek om ni inte hade förstått det. Hon såg mig genom fönstret och hade ingen fysisk möjlighet att nå fram, men jag släppte grillspettet... När det var så nära!!! Nästa gång gäller det att vara ännu snabbare... Hungrande Koy

Ovido - Quiz & Flashcards