Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

It is no more!

I morse fyndade jag igen. Jag sprang lite före de andra. Mitt i kraftledningsgatan på berget låg nå't konstigt när vi kom på morgonpromenaden. Det luktade skumt så jag stannade på lite avstånd och sträckte mig framåt för att försiktigt kolla vad det var för nå't . Beredd på att hastigt kunna hoppa baklänges stod bakbenen kvar medan framtassarna flyttade sig framåt... Närmare och närmare så jag blev jääätte låååång... Det var en hög med fjädrar, och den låg väldigt stilla så jag vågade mig fram för att nosa på den. Det var en fågel och den mådde inte nå't vidare... Den hade nog kraschat in i ledningarna ovanför. Kan man få fart på den igen tro? Jag provade med ena tassen och puttade lite på den, men det hände inget. Så då tog jag den andra tassen också och puttade åt andra hållet. Ingen reaktion nu heller. Konstigt. Men nu har Abbe och matte fått syn på vad jag håller på med och Abbe är ju en sån där fågelapportör, så nu är det risk att han snor mitt fina fynd... Nu är goda råd dyra. Hur ska jag göra?? Och om inte Abbe tar den är det risk att matte snor den istället... Jag får lov att bära iväg den själv! matte ropar på mig, men jag låtsas att jag inte hör. Gapar stort och... Blääää!!! Fy! Vad äckligt!!! Hela munnen full med fjädrar! Tvi!! Nä, den kan man inte ta i munnen! Den får helt enkelt ligga kvar där. Man kan ju inte spara på allt... Sägs det. Fågelhunden Koy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Min matte har varit försvunnen. Länge! OJ, vad jag har väntat... och väntat... och väntat... Hon försvann natten mellan onsdag och torsdag och sedan har hon inte synts till. Jag har suttit vid fönstret och tittat ut, jag har lyssnat efter motorljud...

I vårat område bor det ett antal små hundilskna "tussar" som brukar skälla ut mig varenda gång vi möts - helt utan anledning faktiskt. Jag har ju faktiskt inte gjort nå´t. Ännu.    Nu när vi har "kusinbesök" är det inte heller helt lämpligt att gör...


Vi har besök av min kusin från landet sedan en vecka. Han är en lite annorlunda typ kan man säga. En walesare och ibland lite svår att förstå. De snackar ju så konstigt. Jag fattar inte riktigt vad det är han håller på med när han går iväg för sig sj...

      Äntligen Hemma! Visst är borta bra - men hemma är faktiskt bäst! "Borta" har de senaste dagarna varit på några campingplatser i Dalarna med husvagnen, matte och husse, och större delen av tiden har jag åkt bil och promenerat bland en massa ...

  I går fick jag mig en överdos av bilar! Det var bilar på längden, bredden, höjden och tvären... Minst... Dagen började med bilresa från campingen till Rättvik och där var det någon sån där bil-happening som alla med stora fina bilar måste vara ...

Ovido - Quiz & Flashcards